De VBL is verhuisd
Na bijna 25 jaar het “huis van de sport“ in de Boomgaardstraat te Antwerpen hebben gebruikt als kantoor/shop van onze vereniging, kreeg de VBL te horen dat het gebouw gesloopt of volledig gestript zou worden. Tientallen verenigingen werden hiervan op de hoogte gebracht en de zoektocht naar een andere locatie begon reeds in 2018.
Diverse opties werden bekeken waarbij de centrale ligging, goede bereikbaarheid met het openbaar vervoer, de huurprijs en tal van andere zaken belangrijk waren. De provincie zelf alsook de stad kon jammer genoeg geen alternatief aanbieden…
BC Riviera heeft in 2018 besloten zijn lokalen te gaan verbouwen, vergroten en moderniseren. Daar er bijkomende ruimte vrijkwam in het gebouw en de plannen nog niet definitief waren kon er begin 2019 nagedacht worden over het eventueel verhuren van een gedeelte van het gebouw aan de VBL en de bridgeboetiek. Zowel het bestuur van de VBL als ook het bestuur van BC Riviera en de eigenaar van het pand NV Riviera, begon na te denken en de voorziene plannen werden aan gepast. Bijkomende ruimte en een lift waren belangrijk, maar vooral de identiteit van de VBL alsook BC Riviera mocht niet verdwijnen. ’t Vlaams Bridgehuis werd gedoopt dat zou gebruikt worden door BC Riviera, de VBL en de boetiek, en mogelijk andere clubs…
Iedereen was van oordeel dat dit een win -win was voor alle partijen :
° Bijna elke bridger kent de locatie.
° VBL en de boetiek kunnen hun beter profileren bij de bridgers, promotie maken zal eenvoudiger worden.
° BC Riviera krijgt meer bezoekers en huurinkomsten.
° Het vernieuwde gebouw heeft vele troeven voor iedereen.
En dan kwam er een virus opdagen… Onze bridge wereld stortte in elkaar maar iedereen was ervan overtuigd dat we dit ook zouden overwinnen en de intenties werden verdergezet.
Begin 2020 hebben we het huurcontract getekend, budgetneutraliteit was belangrijk alsook een akkoord op lange termijn , de definitieve verhuis naar Deurne was een feit. Ideale gelegenheid om grote kuis te doen, om zoveel mogelijk archieven te digitaliseren, om verouderde lectuur te verwijderen en alles in gereedheid te brengen om de nieuwe lokalen te gaan bemannen.
Geen dure verhuis wagens maar eigen middelen en eigen mankracht om duizenden boeken kaarten, heel veel materiaal, computers en tal van andere zaken te verhuizen. Het dagelijks bestuur, het secretariaat en leden van de Raad van bestuur staken samen de handen uit de mouwen , de verhuis ging vlot.
Ondertussen is het uitpakken en opstellen begonnen. Tal van zaken moeten nog geinstalleerd worden, alles moet netjes gemaakt worden en een “echte” commerciële, functionele en mooie boetiek is in wording.
Voor het Covid-tijdperk hadden we een plechtige opening in gedachte, wel wees er zeker van dat die er na Covid zal komen en we hopen U dan ook van harte te mogen ontvangen. Info volgt over passende acties!!!
Voor de samenwerking en de verhuis dank aan:
Paul van de NV Riviera
Roger, Luc, Emiel, Raf van BC Riviera
Armand, Yves, Leen en Henri van de dagelijks bestuur VBL
Carine , Ben en Vlora van het secretariaat VBL
Guido, Leentje, Willy van de raad van bestuur VBL
En ongetwijfeld nog enkele anderen…
Wij wensen het alle partijen heel veel geluk met dit mooie project en hopen met U op een snelle start. Hou jullie allemaal gezond !
Voorzitter raad van bestuur. – Bart Magerman